Gratis Retourneren

Plusman.be geeft u, conform Europese regels, de mogelijkheid om uw bestelling zonder opgave van redenen gratis binnen 45 dagen te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Kortstondig gebruik binnen om de maten te passen is daarbij toegestaan. Kleding die (buiten) gedragen is of gewassen is kan niet geretourneerd worden, evenals ondergoed dat uit de verpakking is gehaald (dus ongeopend ondergoed kan wel retour gestuurd worden). Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Retourzenden in 2 minuten geregeld!

Heeft u een bestelling ontvangen van Plusman en wilt u uw bestelling om wat voor reden dan ook retour zenden? Dat kan! Uw retourzending is in 2 minuten eenvoudig geregeld via onze partner GLS. Voor uw retourzending kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:

OPTIE 1: Zelf Wegbrengen

Als u uw pakket zelf weg brengt, betalen wij de volledige retourneringskosten. Deze optie is dus helemaal gratis. U kunt uw pakket afleveren bij elk gewenst GLS Parcelshop bij u in de buurt. Voor uw retourzending kunt via zelf wegbrengen, druk gewoon op de volgende link en volg de aangegeven stappen:

Retourzending aanmelden

OPTIE 2: Laten Ophalen.

Indien u ervoor kiest uw retourzending bij u thuis of op een ander adres naar keuze te laten ophalen, vragen wij om een kleine bijdrage ter vergoeding van de voorrijkosten van de pakketdienst. De GLS koerier staat op het afgesproken tijdstip bij u op de stoep om uw pakket mee te nemen voor retour. Voor welke retourmogelijkheid u ook kiest, u wordt via e-mail op de hoogte gehouden van de status van uw retourzending. Zo weet u precies hoe uw retourzending verloopt. Na ontvangst van uw retourzending sturen wij u binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging via e-mail. Binnen enkele (werk)dagen zullen wij vervolgens uw geld terugstorten of verrekenen (Afterpay).

Indien u kiest voor de retourmogelijkheid Pakket laten Ophalen, om een kleine bijdrage te betalen ter vergoeding van de voorrijkosten van de pakketdienst. Voor retourzendingen vanuit Nederland bedraagt deze bijdrage €1,50 en voor retourzendingen vanuit België bedraagt deze bijdrage €2,50. U rekent deze bijdrage af in het retourportaal via o.a. iDeal of Bancontact. 

Voor uw retourzending kunt via laten ophalen, neem op welke manier dan ook (e-mail, telefoon, WhatsApp) contact op met onze klantenservice en wij registreren uw ophaling.

Omruilen kan ook!

Uiteraard kunnen wij voor u ook een omruiling verzorgen, bijvoorbeeld voor een andere maat of andere kleur. Neem op welke manier dan ook (e-mail, telefoon, WhatsApp) contact op met onze klantenservice en wij zullen uw wijziging verwerken. Indien er een financiële verrekening dient plaats te vinden (omdat het vervangende artikel of de vervangende maat een andere prijs heeft) dan zullen wij het teveel betaalde geld aan u terugstorten of indien u dient bij te betalen, een verzoek tot betaling naar u toesturen. Verder hoeft u voor de omruiling zelf niets te doen.


Geld terug

Indien u gebruik maakt van uw recht om één of meerdere artikel(en), of de hele zending te retourneren zullen wij uw geld binnen 14 dagen nadat u de retourzending bij ons hebt aangemeld terugstorten of verrekenen (in het geval van Afterpay). De terugbetaling zal plaatsvinden via het betaalmiddel dat u gebruikte tijdens de bestelling. Deze terugbetaling is uiteraard kosteloos. Indien u de hele bestelling retourneert zullen wij uiteraard ook de eventueel betaalde verzendkosten vergoeden. Indien u een gedeelte van de bestelling terugstuurt en de bestelwaarde van de artikelen die u wel behoudt is minder dan € 99 zullen de verzendkosten niet worden vergoed of worden toegevoegd aan de bestelling (alsof het een bestelling is van minder dan € 99 waarvoor u standaard verzendkosten betaalt).

Wilt u op de hoogte gehouden worden van acties en nieuwe collecties?

Herinner me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.